Digitala korsord till desktop och mobil

När det gäller digitala korsord ligger Keesing i absoluta framkant. Med en smart, egenutvecklad och responsiv plattform för såväl korsord som annan tankesport kan användaren inte bara njuta av sin favoritsyssla i mobilen, datorn eller på surfplattan utan även få ledtrådar, zooma in i stora kryss och spara sitt kryss till ett senare tillfälle.

Keesing är sedan många år stolt leverantör av digitala kryss till flera av de stora mediehusen och servar dagligen såväl Dagens Nyheters som Svenska Dagbladets läsare.

WLPP – vår unika White Label-plattform för digitala korsord

Vår pusselplattform ger alla korsordslösare en tydlig igenkänning av traditionell korsordslösning – trots att lösningen sker i digital form. Plattformen är enkel att integrera och konfigurera för ditt varumärke och den kan dessutom anpassas till din specifika design. Vid sidan om korsord har tekniken även ett inbyggt stöd för alla de senaste och mest populära utmaningarna, som tectonic, sudoku, sökord och massor av andra klurigheter.

Du väljer själv om innehållet ska vara unikt för din digitala miljö eller om du vill att dina läsare ska kunna lösa samma utmaningar som vi levererat till dina tryckta utgåvor. Den här typen av eftertraktat material på sajten ökar dessutom möjligheten för konvertering till digitala abonnemang vilket ger dig som utgivare ännu bättre förutsättningar för att bygga upp digitala läsarintäkter.

Plattformen erbjuder även möjligheten till leadsgenererat innehåll, sponsrade kryss och aktiverande tävlingar av olika slag, vilket ytterligare skapar möjligheter till nya digitala intäkter.

Klicka här för att se en enkel demonstration av plattformen. Eller kontakta Ylva Niklasson för en djupare presentation.

Design anpassad för skärmen

Vår plattform har en layout som garanterar att korsorden automatiskt anpassas till alla typer av enheter, från stationära och bärbara datorer till mobiltelefoner och surfplattor – oavsett operativsystem och webbläsare.

Optimering av dina digitala intäkter

Sponsrade korsord, skräddarsydda temaspecialer eller leadsgenererande tävlingar gör det möjligt att öka reklamintäkterna vid sidan om en högre konvertering till ditt digitala läsarabonnemang.

Kunskap om användarnas beteende

Pusselplattformen skapar unika möjligheter att kartlägga och förstå dina digitala användare och deras behov och mönster, vilket kan hjälpa dig att ytterligare förbättra din digitala miljö och användarnas upplevelse.

mobil

Ytterligare fördelar

Tydlig fördel bakom betalväggen
Digitala korsord fungerar som ett tydligt incitament för dina läsare att abonnera på din digitala tjänst. Därmed kompletterar vår digitala plattform dina argument för att ytterligare bygga digitala läsarintäkter.

Utveckling av nya klurigheter
Våra skickliga utvecklare skapar hela tiden nya roliga utmaningar och klurigheter. Som kund till oss erbjuds du löpande nya funktioner så snart de är lanserade och klara.

Leadsgenerering
Med den här typen av aktiverande innehåll är det enkelt att skapa korsord och tävlingar som kan generera kostnadseffektiva och pricksäkra leads till dig, och som du sedan kan använda för din egen marknadsföring.

Så har digitala korsord lyft New York Times

Den amerikanska mediejätten New York Times har som mål att nå 10 miljoner digitala prenumeranter till 2025. De har för närvarande 5 miljoner.

I dag är 500 000 av deras abonnenter från utlandet, inklusive Sverige, och de investerar i en stark digital tillväxt i Europa.

Cirka 20-30% av de digitala prenumerationerna finns på korsordstjänsten. En andel som har stigit stadigt de senaste åren!

New York Times använder korsord som en affärskritisk del av sin innehållsstrategi för att få användare att konvertera till att bli nya abonnenter genom sitt mantra: ”Få in folk först, sedan tillväxt.”

Tillväxten för New York Times digitala korsordsabonnemang 2015-2019:

2015

110 000

2016

150 000

2017

255 000

2018

400 000

2019

700 000

Hur kan vi hjälpa dig?
Ring mig på
0790-660 997

Ylva Niklasson
Ylva Niklasson, affärschef